דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול היעיל ביותר להתמכרויות 

מאת    [ 15/06/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2749 פעמים ]

הטיפול היעיל ביותר להתמכרויות

התמכרויות כיום הינן חלק בלתי נפרד מהתרבות המערבית, שהרגילה את רובנו לצרוך מוצרים ושירותים במאמץ אפסי, תוך שאנו מקבלים הנאה חומרית ונפשית. בין אם מדובר בהתמכרות לשוקולד, סיגריות, הימורים או סמים, הרי שהתלות הגבוהה בגורם החיצוני היא המגדירה את ההתמכרות. מתמכרים רבים מאבדים שליטה על אופן השימוש ועדיין אינם מודעים לרמת התלות הגבוהה שלהם.

השיטות השונות של גמילה מסמים הביאו עימן גילויים מרעישים אודות מספרים עצומים של מכורים לחומרים או להתנהגויות שונות. כדי להגיע לניקיון אמיתי מסמים או מכל התמכרות אחרת, טיפול של גמילה פרטית מסייע לאדם המשתמש להתמודד עם הצורך הבלתי נשלט שלו בשימוש בחומר או בהתנהגות הממכרים. רבים מגיעים לטיפולי גמילה מהתמכרויות בשלבים מתקדמים, בהם איבדו את משפחותיהם ואת בתיהם, את בריאותם וכבודם האישי.

במהלך טיפולי גמילה מהתמכרויות שונות, מקבל הפן החברתי דגש מיוחד, מאחר וההשתלבות העתידית בחברה היא שתבטיח את השמירה על ההימנעות מחזרה להתמכרות פעילה. הקהילות השונות של גמילה מהימורים כמו גם גמילה מסמים מנוסים בהקניית הכלים הבסיסיים לאדם המכור, אותם איבד במהלך שלבי ההתמכרות.

למעשה, התמכרות לסם או להתנהגות מסוימת, מנוונת את יכולותיו של האדם המכור להשתלב בחברה ככל שהשימוש בחומר הממכר או בהתנהגות מתמשך. טיפולי גמילה מהימורים מסייעים למכור לרכוש כלים לדחות את הצורך האובססיבי שלו בסיפוק מיידי, ובדומה לטיפול גמילה מסמים מעניקים יכולות ומיומנויות מחייה בסיסיות של תפקוד בריא במסגרת החברה.

הטיפול המוענק במהלך גמילה פרטית נותן למטופל יכולת לזהות את רגשותיו ולשלוט בהם, להתמודד באופן בוגר ואחראי עם הדחפים הלא מרוסנים שקיבלו דרור במהלך תקופת השימוש. תודות לתכנית שנים עשר הצעדים, זוכים מכורים אין ספור להיחלץ מכלא ההתמכרות ולשוב לניהול אורח חיים תקין, בריא וחופשי מתלות בשימוש בחומר או בהתנהגות אליה התמכרו.

המודעות הגבוהה לאחוזי השימוש ההולכים ועולים בקרב החברה המערבית ובכלל, יצרו את הצורך במידע מעמיק ויסודי. זה, מועבר לפלחי האוכלוסייה השונים באמצעות תכניות מניעה המסבירות אודות הסימפטומים של מחלת ההתמכרות ודרכי הטיפול בה. במהלך תכניות המניעה מושם דגש על הפצת המסר, העלאת המודעות ואיתור בני נוער במצב סיכון.

שיטות הטיפול בהתמכרויות המוענקות בקהילות השונות הינן תהליך ארוך ואיטי, יסודי ומתמשך המעניק לאדם המכור את היכולת לשוב לחיים תקינים בתום הטיפול. באמצעות כלים טיפוליים שונים כגון שיחות עם אנשי מקצוע וכן סדנאות ודינאמיקות קבוצתיות, מסגרת חינוכית ותפקודית ומענה זמין לצרכיו הנפשיים, אט אט  רוכש האדם חוסן נפשי ויכולת התמודדות יציבה יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב